Як зареєструвати квартиру в новобудові?


Фінальний етап процесу купівлі квартири в новобудові - отримання документа про право власності. Після цього дані фіксуються у Державному реєстрі і покупець стає повноправним власником житла. Процес оформлення регулюється Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127 «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно». Даний документ містить окреслені основні умови і обов'язковий перелік документів, які повинні бути представлені для успішної реєстрації. 

 Які документи потрібні для реєстрації права власності на квартиру? 

Збір пакету документів - найтриваліший етап в процесі купівлі квартири. Варто переконатися, що зібрані всі необхідні папери і правильно оформлений технічний паспорт житлового об'єкта. 

Для успішного проведення процедури реєстрації квартири в новобудові необхідно надати наступні документи: 

  • Паспорт власника житла; 

  • Індивідуальний ідентифікаційний номер (ІІН); 

  • Технічний паспорт квартири; 

  • Акт прийому-передачі майна; 

  • Інвестиційний договір і додаткові угоди на квартиру; 

  • Квитанцію про сплату інвестиційного збору;

  • Документи про введення в експлуатацію багатоквартирного будинку і присвоєння йому поштової адреси.

 

Де і як відбувається оформлення реєстрації квартири в новобудові? 

 

Коли багатоквартирний будинок готовий, введений в експлуатацію і йому присвоєна поштова адреса, забудовники пропонують клієнтам провести колективну процедуру реєстрації разом з іншими власниками квартир в житловому комплексі. 

Звичайно, у такого способу є переваги - не потрібно самостійно подавати документи державному реєстратору. Якщо у вас в запасі багато часу і немає бажання самостійно відвідувати державні установі, такий вариант вам підійде. І все ж, недоліків в такому варіанті теж вистачає:

  • висока вартість послуг,

  • невизначені терміни,

  • можливі проблеми з оформленням документів. 

 

У багатьох випадках, майбутні власники вибирають варіант самостійного оформлення прав на квартиру, адже це не тільки дешевше, але і швидше. Покупець має можливість звернутися для оформлення власності на житло в новобудові до:  

  • Приватному юристу; 

  • Державному нотаріусу; 

  • Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП). 

Після перевірки повного пакету документів реєстратор задовольняє заяву і приймає рішення про підтвердження права власності на житло. Щоб завершити процедуру, реєстратор вносить відповідний запис в «Державний реєстр речових прав на нерухоме майно». Після чого власнику видають виписку (витяг) з реєстру, що підтверджує право власності на квартиру.


28.10.2021