Фінальний етап процесу купівлі квартири в новобудові - отримання документа про право власності. Після цього дані фіксуються у Державному реєстрі і покупець стає повноправним власником житла. Процес оформлення регулюється Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127 «Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно». Даний документ містить окреслені основні умови і обов'язковий перелік документів, які повинні бути представлені для успішної реєстрації.
Які документи потрібні для реєстрації права власності на квартиру?
Збір пакету документів - найтриваліший етап в процесі купівлі квартири. Варто переконатися, що зібрані всі необхідні папери і правильно оформлений технічний паспорт житлового об'єкта.
Для успішного проведення процедури реєстрації квартири в новобудові необхідно надати наступні документи:
Паспорт власника житла;
Індивідуальний ідентифікаційний номер (ІІН);
Технічний паспорт квартири;
Акт прийому-передачі майна;
Інвестиційний договір і додаткові угоди на квартиру;
Квитанцію про сплату інвестиційного збору;
Документи про введення в експлуатацію багатоквартирного будинку і присвоєння йому поштової адреси.
Де і як відбувається оформлення реєстрації квартири в новобудові?
Коли багатоквартирний будинок готовий, введений в експлуатацію і йому присвоєна поштова адреса, забудовники пропонують клієнтам провести колективну процедуру реєстрації разом з іншими власниками квартир в житловому комплексі.
Звичайно, у такого способу є переваги - не потрібно самостійно подавати документи державному реєстратору. Якщо у вас в запасі багато часу і немає бажання самостійно відвідувати державні установі, такий вариант вам підійде. І все ж, недоліків в такому варіанті теж вистачає:
висока вартість послуг,
невизначені терміни,
можливі проблеми з оформленням документів.
У багатьох випадках, майбутні власники вибирають варіант самостійного оформлення прав на квартиру, адже це не тільки дешевше, але і швидше. Покупець має можливість звернутися для оформлення власності на житло в новобудові до:
Приватному юристу;
Державному нотаріусу;
Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП).
Після перевірки повного пакету документів реєстратор задовольняє заяву і приймає рішення про підтвердження права власності на житло. Щоб завершити процедуру, реєстратор вносить відповідний запис в «Державний реєстр речових прав на нерухоме майно». Після чого власнику видають виписку (витяг) з реєстру, що підтверджує право власності на квартиру.