Про документи для продажу квартири необхідно подбати до того, як знайшовся покупець, адже підготовка деяких з них займе не один день. Одна з головних умов - продавець пред'являє необхідні документи в оригіналах.
За правилами Цивільного кодексу України (ЦКУ), договір відчуження нерухомості учасники угоди укладають у нотаріуса. Підготовку документів для реєстрації договору у нотаріуса учасники угоди можуть провести в агентстві нерухомості. Послуги ріелторів оплачуються за попередньою домовленістю - покупцем або продавцем.
Документи продавця для угоди купівлі-продажу
Перелік необхідних документів для угоди купівлі-продажу нерухомості встановило Міністерство фінансів України в наказі №296 / 5 від 22.02.2012 «Про затвердження Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України».
1. Паспорт - для повнолітніх громадян віком старше 18 років і для неповнолітніх віком старше 14 років.
Якщо власник квартири, що продається - неповнолітній громадянин:
- для дитини віком до 14-ти років - свідоцтво про народження.
2. Ідентифікаційний податковий код всіх власників квартири, в тому числі малолітніх та неповнолітніх. Власникам біометричних паспортів код не потрібен, оскільки на такі паспорти він внесений графічно.
3. Дозвіл на відчуження з державного органу опіки - якщо власник або співвласник квартири - малолітній, неповнолітній або непрацездатний громадянин.
4. Документ про право власності на квартиру.
5. Технічний паспорт об'єкта нерухомості.
6. Оригінали свідоцтва про шлюб, про розірвання шлюбу, про смерть чоловіка / дружини.
7. Письмовий і нотаріально завірений дозвіл одного з подружжя на відчуження об'єкта, якщо житло було куплено подружжям під час шлюбу.
8. Звіт про оцінку майна.
9. Довідка про відсутність боргів по квартплаті і комунальним платежам за подачу електрики, тепла, газу та іншого.