В Україні контроль організації нотаріату та роботи нотаріусів здійснює держава. Як саме це відбувається, детально зазначено в законі № 3425-12 «Про нотаріат». Так, в список регулятивних функцій держави входить:
визначення умов допуску громадян до нотаріальної діяльності;
порядок припинення приватної нотаріальної діяльності;
анулювання свідоцтв на право ведення нотаріальної діяльності;
контроль над організацією нотаріату, проведенням перевірок діяльності нотаріусів, дотримання ними всіх правил діловодства та професійної етики;
визначення ставок державного мита, яке справляється державними нотаріусами;
встановлення переліку додаткових послуг правового та технічного характеру, а також плати за їх надання державними нотаріусами;
встановлення правил професійної етики нотаріусів.
Вимоги до документів, що подаються для вчинення нотаріальної дії
При здійсненні угоди купівлі-продажу нерухомості заявник повинен подати нотаріусу пакет документів. До нього існує ряд вимог, недотримання яких дозволяє нотаріусам відмовити в укладенні угоди. Ці вимоги викладено в Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України (далі - Порядок).
У розділі 8 Порядку зазначено, що нотаріуси не приймають від заявників такі документи:
не відповідають вимогам законодавства або такі, що принижують честь, гідність та ділову репутацію фізичної або юридичної особи;
з підчистками або приписками, закресленими словами та іншими необумовлені виправлення;
тексти яких неможливо прочитати внаслідок пошкодження;
написані олівцем;
порвані і / або викладені на двох або більше аркушах, що не пронумеровані і не скріплені належним чином.
Також у Порядку уточнюється, що приписки, закреслені слова та інші виправлення, які присутні в документах, повинні бути підтверджені підписом посадової особи та печаткою відповідної установи, підприємства або організації.