Хто контролює роботу нотаріусів


В Україні контроль організації нотаріату та роботи нотаріусів здійснює держава.  Як саме це відбувається, детально зазначено в законі № 3425-12 «Про нотаріат».  Так, в список регулятивних функцій держави входить:

 

  • визначення умов допуску громадян до нотаріальної діяльності;

  • порядок припинення приватної нотаріальної діяльності;

  • анулювання свідоцтв на право ведення нотаріальної діяльності;

  • контроль над організацією нотаріату, проведенням перевірок діяльності нотаріусів, дотримання ними всіх правил діловодства та професійної етики;

  • визначення ставок державного мита, яке справляється державними нотаріусами;

  • встановлення переліку додаткових послуг правового та технічного характеру, а також плати за їх надання державними нотаріусами;

  • встановлення правил професійної етики нотаріусів.

Вимоги до документів, що подаються для вчинення нотаріальної дії

При здійсненні угоди купівлі-продажу нерухомості заявник повинен подати нотаріусу пакет документів.  До нього існує ряд вимог, недотримання яких дозволяє нотаріусам відмовити в укладенні угоди.  Ці вимоги викладено в Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України (далі - Порядок).

У розділі 8 Порядку зазначено, що нотаріуси не приймають від заявників такі документи:

 

  • не відповідають вимогам законодавства або такі, що принижують честь, гідність та ділову репутацію фізичної або юридичної особи;

  • з підчистками або приписками, закресленими словами та іншими необумовлені виправлення;

  • тексти яких неможливо прочитати внаслідок пошкодження;

  • написані олівцем;

  • порвані і / або викладені на двох або більше аркушах, що не пронумеровані і не скріплені належним чином.

Також у Порядку уточнюється, що приписки, закреслені слова та інші виправлення, які присутні в документах, повинні бути підтверджені підписом посадової особи та печаткою відповідної установи, підприємства або організації.


03.11.2020