Ми працюємо

Пн-Пт: 9-18, Сб: 10-14

E-Mail

olimp.realty.group@gmail.com

Безкоштовний

+38(0432)55-88-55

Новини

Міністерство юстиції України внесло зміни при оформленні справ про спадщину.

Міністерство юстиції України внесло зміни до інструкції нотаріусам при оформленні справ про спадщину. Оновлений документ враховує особливості поширення повноважень місцевих органів влади на території країни.

Міністр юстиції України Павло Петренко підписав наказ №3851 / 5 «Про затвердження змін до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України» 4 грудня 2017 року. Документ був зареєстрований в Єдиному державному реєстрі нормативних актів 5 грудня і в той же день вступив в силу. Міністерство юстиції України (Мін'юст) затвердив зміни до інструкції нотаріусам для реалізації закону №1983-VIII від 23.03.2017 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах».
Згідно з прийнятими змінами в порядок вчинення нотаріальних дій, Мін'юст встановив, що місце відкриття спадщини підтверджується довідкою про реєстрацію / останньому місці проживання, виданої виконавчим органом сільської, селищної або міської ради та сільським головою.

У Мін'юсті вважають такий документ є вичерпним. У зв'язку з цим, в інструкції про порядок вчинення нотаріальних дій втратила силу вимога підтверджувати місце відкриття спадщини такими документами:
- довідкою житлово-експлуатаційної організації;
- довідкою правління житлово-будівельного кооперативу про реєстрацію / постійному місці проживання спадкодавця;
- записом будинкової книги про реєстрацію / постійне місце проживання спадкодавця;
- довідкою з районного військкомату про те, що спадкодавець до призову на військову службу проживав за відповідною адресою.

Мін'юст зобов'язав нотаріусів враховувати особливості поширення повноважень місцевих органів влади на території України. Якщо останнє місце проживання спадкодавця було розташоване на території, де органи державної влади України тимчасово не можуть здійснювати повноваження, спадкоємці подають нотаріусу відповідну заяву.
У разі порушення порядку вчинення нотаріальних дій Мін'юст призупиняє роботу нотаріусів, тимчасово блокує доступ до Державного реєстру, або позбавляє їх права проводити державну реєстрацію. 

Якщо Мін'юст припинив діяльність приватного нотаріуса або блокував його доступ до Державного реєстру, всі спадкоємці подають заяву про передачу справи іншому нотаріусу в межах одного нотаріального округу. Зазначений в заявах спадкоємців нотаріус зобов'язаний прийняти діловодство. Спадкоємці можуть вчинити такі ж дії і в разі ліквідації державної нотаріальної контори або при припиненні діяльності приватного нотаріуса.

Інші новини