Що треба перевіряти при оформленні угоди купівлі-продажу


У разі купівлі-продажу нерухомості варто особливо уважно ставитись до документів, що необхідні при заключенні угоди.

 Перевірка паспорта продавця

 Якщо паспорт старого зразка, в нього повинні бути вклеєні фотографії громадянина у віці 25 і 45 років.  Якщо громадянин змінював прізвище або ім'я за своєю ініціативою або при вступі в шлюб - це відображають відповідні документи, що підтверджують зміну прізвища.

Перевірка свідоцтва про право власності

 В Україні мають рівну юридичну силу паперові та електронні свідоцтва про право власності.  Спочатку на території України реєстрацію всіх договорів проводило БТІ.  З 2013 року почала діяти електронна реєстрація, при цьому БТІ видавало паперову реєстрацію та реєструвало в електронному вигляді.  У паперовій формі нотаріуси почали видавати свідоцтва з 2016 року.

 Свідоцтво про право власності на паперовому бланку, видане до 2016 року - це документ з водяними знаками, реєстраційним номером і записом - на підставі договору відчуження нерухомості якого, власник отримав право власності на квартиру.  Документ завірений підписом і печаткою нотаріуса.

 Про отримані в 2016 році і пізніше право власності свідчить запис в електронному Держреєстрі прав.  Для укладення угод з нерухомістю продавець надає покупцю паперову копію виписки з Держреєстру прав.

Перевірка договорів, на підставі яких продавець став власником квартири

 За правилами ЦКУ громадяни отримують нерухомість у власність, уклавши такі договори:

 - купівлі-продажу;

 - міни;

 - дарування;

 - спадкового;

 - пожертвування;

 - ренти;

 - довічного утримання.

 При підготовці угоди купівлі-продажу продавець пред'являє покупцеві оригінал відповідного нотаріально завіреного договору.  Якщо квартира просто приватизована, то власник повинен надати свідоцтво про право власності.


11.08.2020