У разі купівлі-продажу нерухомості варто особливо уважно ставитись до документів, що необхідні при заключенні угоди.
Перевірка паспорта продавця
Якщо паспорт старого зразка, в нього повинні бути вклеєні фотографії громадянина у віці 25 і 45 років. Якщо громадянин змінював прізвище або ім'я за своєю ініціативою або при вступі в шлюб - це відображають відповідні документи, що підтверджують зміну прізвища.
Перевірка свідоцтва про право власності
В Україні мають рівну юридичну силу паперові та електронні свідоцтва про право власності. Спочатку на території України реєстрацію всіх договорів проводило БТІ. З 2013 року почала діяти електронна реєстрація, при цьому БТІ видавало паперову реєстрацію та реєструвало в електронному вигляді. У паперовій формі нотаріуси почали видавати свідоцтва з 2016 року.
Свідоцтво про право власності на паперовому бланку, видане до 2016 року - це документ з водяними знаками, реєстраційним номером і записом - на підставі договору відчуження нерухомості якого, власник отримав право власності на квартиру. Документ завірений підписом і печаткою нотаріуса.
Про отримані в 2016 році і пізніше право власності свідчить запис в електронному Держреєстрі прав. Для укладення угод з нерухомістю продавець надає покупцю паперову копію виписки з Держреєстру прав.
Перевірка договорів, на підставі яких продавець став власником квартири
За правилами ЦКУ громадяни отримують нерухомість у власність, уклавши такі договори:
- купівлі-продажу;
- міни;
- дарування;
- спадкового;
- пожертвування;
- ренти;
- довічного утримання.
При підготовці угоди купівлі-продажу продавець пред'являє покупцеві оригінал відповідного нотаріально завіреного договору. Якщо квартира просто приватизована, то власник повинен надати свідоцтво про право власності.